המלצת השבוע |
כתב נהריה ברשת |
29/10/2019
מה זה גוגל אנליטיקס? הכלי של גוגל שאתם כבעלי עסק חייבים להכיר...
גוגל אנליטיקס (
Google Analytics) זהו כלי שיווקי דיגיטלי שיכול לספק לכם נתונים מפורטים על מקורות התנועה ועל התנהגות המשתמשים באתר, המאפשרים לכם לקבל תובנות על ביצועי האתר ולערוך שיפורים בהתאם.
גוגל אנליטיקס מיועד למנהלי אתרים, למשווקים ולכול מי שעוסק בתחום הניתוח האינטרנטי. בעולם התחרותי המאפיין את מרחבי האינטרנט כלי זה לכלי שיווקי הכרחי. מציאות זו הובילה רבים ללמוד את הנושא באופן יסודי, לעתים גם
במסגרת קורס גוגל אנליטיקס מקצועי מסודר. המידע שמספק הגוגל אנליטיקס עשוי להגביר את היכולת שלכם להבחין בגורמים המשפיעים על דירוג האתר, באמצעות:
- חקר מילות המפתח
- ניתוח מצב המתחרים
- אבחון הנראות של האתר
גוגל אנליטיקס הוא למעשה ארגז הכלים של היזם המקוון. הוא מלא בתובנות מפורטות ובמידע שימושי לניתוח התעבורה המקוונת ולשכלול דרכי הגישה, במטרה להגדיל את מספר הלקוחות ולשפר את מחזור הכספים.
גוגל אנליטיקס להגדלת העסק שלכם
אז התחלתם להשתמש בגוגל אנליטיקס ואספתם אינספור נתונים... ״מה עכשיו?״ איך להשתמש בנתונים הללו כדי לעזור לעסק לצמוח? גוגל אנליטיקס הוא הכלי הפופולרי ביותר למדידת המבקרים באתר. אבל לא חייבים להשתמש בו רק כי הוא פופולרי. ואכן, רוב המשתמשים בכלי עושים זאת מכיוון ש:
- תשתית הענן האדירה של גוגל מאפשרת לבחון במהירות מסדי נתונים גדולים מאוד.
- ממשק המשתמש הוא נוח וידידותי.
- אפשר להשתמש בנתונים כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות.
למעשה, הנקודה האחרונה היא החשובה ביותר. כולם יודעים שהנתונים עצמם הם חסרי משמעות אלא אם כן משתמשים בהם כראוי. נתונים אלה יכולים להראות מה עובד טוב ומה לא, ולעזור לכם לקבל החלטות לגבי מה כדאי לעשות הלאה.
אז איפה מתחילים?
כשמדובר בניתוח נתוני האתר, רבים לא יודעים היכן להתחיל. אנשים מוצאים את עצמם עם הר מרשים של נתונים, ולא יודעים מאיזו נקודה להתחיל לטפס. אולי ברגע הראשון זה ייראה לכם לא הגיוני, אבל האמת היא שלא מתחילים בנתונים - מתחילים בשאלות! הנתונים נמצאים שם על מנת לספק לכם תשובות. אבל לא תוכלו לקבל תשובות לפני שתשאלו את השאלות. יחד עם זאת, קחו בחשבון שכדי להשתמש ביעילות בגוגל אנליטיקס, יש חשיבות רבה לגורמים הבאים:
- לדעת כיצד לנווט בממשק.
- להבין איזה סוג של נתונים נאספים באופן טבעי.
- לרכוש מיומנויות טקטיות, ולא להסתפק רק בידיעה איך לחפור בתוך הנתונים.
בפעם הבאה שתרצו לבדוק את יעילות האתר ולעקוב אחר המבקרים באתר שלכם, מכל מנועי החיפוש והרשתות החברתיות, השתמשו בגוגל אנליטיקס.