את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?
שחר חסון
נדב אבקסיס
שלום אסייג
כך תמתגו את העסק בצורה הנכונה
דרוג:
מגזין |
כתב נהריה ברשת |
17/2/2022
אין להמעיט בחשיבותו של מיתוג העסק כשהדבר ילווה את העסק לכל אורך חייו. אז איך עושים זאת נכון? כנסו לקרוא.
אם אתם בעלי עסק קטן, יתכן שהמיתוג נראה לכם כמשהו שעדיף להשאיר לאפל, לגוגל או למקדונלדס של העולם. אבל האמת היא שלא משנה מהו גודל העסק, אם אתם בעולם העסקי, אתם חייבים לחשוב על מיתוג העסק שלכם.
כדי לבנות אסטרטגיית מיתוג יעילה, אתם לא זקוקים לשלטי ענק שיכריזו על קיומכם. יש דברים רבים שניתן לעשות כדי להבליט את העסק, למשוך את תשומת לב הלקוחות ולהפוך לעסק בלתי נשכח, מבלי לבזבז כספים רבים.
הנה 4 אסטרטגיות מיתוג שיעזרו להעלות את העסק הקטן לשלב הבא, ובמילים אחרות, אסטרטגיות למיתוג העסק.
הגדירו את זהות המותג שלכם
המיתוג שלכם הוא:
מי שאתם כעסק.
הערכים והמשימה של העסק.
הדרך שבה העסק מתייחס ללקוחות.
המראה והתחושה של הנכסים החזותיים של העסק.
לכן, קודם כל, הבינו מי אתם כחברה, או מהי זהות המותג שלכם. הליך זה כולל מספר שלבים:
להבין מי אתם.
לגלות מי קהל היעד שלכם.
להגדיר את ה-POD של העסק (Point of Difference), מה מייחד אותו.
להבין מה עובד בענף שלכם.
הפכו את המותג לוויזואלי לאחר שהגדרתם מי אתם, מי הלקוחות שלכם, מה מייחד אתכם ומה עובד בענף שלכם, הגיע הזמן להתחיל לעצב את המותג בפועל.
כדי ליצור את המראה והתחושה של המותג, עליכם לעשות כמה דברים:
סגנון המותג – אסטרטגיית העיצוב כולל: פלטת הצבעים, הגופנים וכללי העיצוב (עשה ואל תעשה). הבנת סגנון המותג היא דרך מצוינת לארגן את פרטי העיצוב ולוודא שמי שעובדים על המותג, נמצאים באותו עמוד מבחינת הכיוון אליו הולך המותג.
כמה דברים – לוגו המותג הוא כמו הפנים של העסק. זה הדבר הראשון שהלקוחות רואים כשהם נתקלים במותג, וזה הנכס החזותי שיקושר לעסק. הלוגו הוא הדבר הראשון שעליכם לעצב, כי הוא ישמש כנקודת זינוק להיבטים החזותיים האחרים (כמו כרטיס ביקור, אתר).
אתר – האתר הוא כמו נכס דיגיטלי של החברה, וכאשר אנשים מבקרים בו, המראה והתחושה צריכים להיות עקביים עם המיתוג של העסק. כאן גם המקום לתת את הדעת למיתוג נייר האריזה, נייר המכתבים וכו׳.
חוסר עקביות במיתוג העסק, עלול לבלבל את הלקוחות. ואם הם מבולבלים, אתם עלולים לאבד אותם למתחרים.
בססו את עצמכם כמומחים בנושא, בעזרת התכנים הנכונים
כעסק קטן, וכנראה עם תקציב פרסום מצומצם, תוכלו לפרסם את עצמכם באמצעות פרסום תכנים באתר. שיווק תוכן פועל ברמות רבות. קודם כל, זו הזדמנות להראות את המומחיות שלכם בענף, על ידי ביסוס עצמכם כמומחים למשאבים ולנושאים המומלצים בתחומכם. הקהל יתחיל לבטוח בכם, וכאשר יגיע הזמן לבחור חברה לעשיית עסקים, אתם תהיו הבחירה הראשונה.
שיווק תוכן מחזק את המיתוג. פיתוח מותג עם קול חזק, מחזק את מי שאתם ואת מה שאתם עושים, ובכך מחזק את מערכת היחסים עם הלקוחות ומסייע להניע עסקים. המפתח להצלחת השימוש בתוכן כאסטרטגיה שיווקית, הוא יצירת התוכן הנכון, שנותן מענה לשאלות ששואלים צרכנים ברחבי האינטרנט.
היו גיבורי העל של הלקוחות שלכם
אם אתם ממש רוצים לבלוט בשוק ההיפר-תחרותי של ימינו, לא מספיק לדבר, צריך גם לעשות. המיתוג עוסק לא רק בלוגו, באסטרטגיות השיווק או בדרך שבה אתם מושכים לקוחות. המיתוג קשור למה שאתם עושים ברגע שבו אתם מתחברים עם הלקוחות. המוניטין שאתם צוברים, כולל מה שהלקוחות מספרים עליכם, הוא החלק החשוב ביותר במיתוג.
מסיבה זו, אם אתם רוצים לזכות בהצלחה ארוכת טווח, אתם צריכים להיות גיבורי-על עבור הלקוחות. כאשר הם יחוו חוויה חיובית, כשהם מקיימים אינטראקציה עם המותג שלכם, הם יחזרו שוב ושוב, וגם יספרו עליכם לאחרים.
חשוב לספק ללקוחות חוויה חיובית, עקבית, לא משנה כיצד, מתי ומדוע הם מתקשרים עם המותג שלכם.
כדי לעשות זאת, חפשו הזדמנויות לשפר את חווית הלקוח, למשל:
בדקו אם האתר מציע גישה קלה לבצוע הזמנה.
שדרגו את העיצוב כדי שיהפוך לאינטואיטיבי יותר עבור הלקוחות.
בדקו אם החזרת מוצר כרוכה בטרחה רבה מדי, וספקו הנחיות ברורות שיסייעו להפוך את התהליך לקל ופשוט מאוד.
ככול שתצליחו לשפר את חווית הלקוח, כך הלקוחות יכירו בכם כחברה שאכפת לה מהלקוחות, ויותר לקוחות יגיעו אליכם.