חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

האזרח משה ומלחמתו בפקקים

תושב נהריה משה זוהר שלח מכתבים לעירייה, למשרד התחבורה ולחברה הלאומית לדרכים, בהם הציע לפתור את בעיית הפקקים בעיר, ההולכת ומחמירה
Bookmark and Share
מזה חודשים ארוכים מנהל תושב נהריה תכתובות עם משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים והעירייה, בהן הוא טוען שבעיית הפקקים בנהריה ובסמוך אליה הולכת ומחריפה, בין השאר בשל פתיחת המרכז המסחרי "חאמד סנטר". לדברי האזרח, משה זוהר, העובד בקרית אליעזר שבחיפה, מדי יום הוא מבזבז זמן רב בכניסות לנהריה וביציאות ממנה. לטענתו, כלי רכב רבים חולפים ביישוב בדרך לבתיהם מחוץ לנהריה, בעיקר החל משעות הצהריים, ואם כביש עוקף קריות היה נסלל עד צומת כברי, תנועה זו היתה נחסכת מתושבי נהריה. עוד טען זוהר, כי הנסיעה מנהריה לקרית אליעזר, מרחק 30 ק"מ, לוקחת לו פרק זמן כפול, כאשר בדרך הוא נאלץ לחלוף על כ-60 רמזורים.

האזרח משה ומלחמתו בפקקים

במכתבו לראש העירייה כתב זוהר: "אני מבקש להביא בפניך את בעיית התחבורה הקשה שנוצרה לאחרונה בכניסות לנהריה, משעות הצהריים ואילך. אשמח אם תתייחס לזה בכובד ראש, כפי שאתה מתייחס ברצינות רבה ליתר הנושאים. לדעתי, העומס נוצר כתוצאה מפתיחת המרכז המסחרי 'חאמד סנטר', המקבל זמן רמזור יותר מאשר לכלי רכב הנוסעים בכביש הראשי. יש לאפשר לתנועה הגדולה לזרום, ולכן יש לבקש להגדיל את זמן הרמזור לתנועה הגדולה. כמו כן, ניתן לשפר את הזרימה ע"י ביטול זמני של הרמזור בכניסה לעין שרה הישנה, ולהפנות רכבים אלו לרמזור שנפתח ליד 'גני לוי'. ברמזור זה יש לאפשר פנייה שמאלה לכיוון העיר.

זהו חיסכון של עוד 30 שניות מאוד קריטיות לזרימת התנועה. כמו כן, כפי שידוע לכולנו, הולך ונסלל כביש מקביל לכביש עכו-נהריה, שמתחיל מצומת וולקן ומגיע עד לעכו, ולא עד צומת כברי. הרוב המוחלט של כלי הרכב המגיעים לנהריה אינו שייך לעיר, ואנו מהווים תחנת מעבר עבורם ליישובי הצפון והמזרח". בסיום ביקש זוהר מראש העירייה להפעיל לחץ על משרד התחבורה להמשיך את כביש עוקף קריות עד צומת כברי. לטענתו, העירייה לא השיבה לו. גם ב"מבט חדש" לא התקבלה תגובת העירייה.

במכתבים ששלח לשר התחבורה, ישראל כץ, ולחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר), הציע זוהר פתרונות אופרטיביים כדי לשחרר את הפקקים, וביניהם לאפשר "גל ירוק" בצמתים מרומזרים הסמוכים זה לזה. בין השאר המליץ זוהר לבצע "גל ירוק" משכונת עין שרה ועד לצומת לוחמי הגטאות, אותו כינה "אחד הצמתים המזעזעים בהם נתקלתי", ומצומת לוחמי הגטאות ועד צומת עכו מזרח. כמו כן הוסיף, כי לטעמו צומת שבי ציון מיותר, וכי ניתן לסלול כביש שירות עד רגבה.

מיטל כהן מאגף תשתית ופיתוח במשרד התחבורה השיבה לזוהר, כי טענתו בעניין כביש עוקף קריות תמוהה, "שכן פרויקט זה תוקצב, נמצא בביצוע ומושקעים בו משאבים בהיקף נרחב". עוד הוסיפה, שהממשלה החליטה על תכנון כביש 6 הצפוני עד צומת כברי.

מנהלת מחלקת שירות לקוחות בחברה הלאומית לדרכים, עינת דהאן, השיבה לזוהר כי "ביצוע גל ירוק מעין שרה עד לוחמי הגטאות אינו בר ביצוע, בשל קיום גל ירוק המחבר בין הצמתים מזרעה-שבי ציון-רגבה, ואילו צומת לוחמי הגטאות נמצא מרחק 2 ק"מ מצומת רגבה". גם ביצוע "גל ירוק" בין לוחמי הגטאות ועכו מזרח נדחה ע"י החברה, שכן "המרחק בין שני הצמתים גדול בשביל לחברם בגל ירוק (4 ק"מ)". לגבי צומת עכו מזרח נמסר, שהחברה תבצע מעקבים אחריו, ובמידת הצורך יבוצעו ספירות תנועה ועדכון תוכנית זמנים בהתאם. השבוע אמר זוהר: "איני מסופק מהתשובות. אמשיך להיאבק למען מתן פתרון הולם".

עוד בחדשות

מה זה פוליש
מתי כדאי לבצע הובלת דירת 3 חדרים?
10 טיפים לפני שבוחרים ללכת לטיפול זוגי
מה משפיע על הכלכלה שלנו?

תגובות תגובות
X