חדשות גלריות תמונות מגזין ספורט תרבות ופנאי חברה וקהילה חינוך ולימודים חיי לילה
חפש באתר

מקורות מידע מומלצים ברשת

אורית צוקר - טיפול בחרדות וייעוץ זוגי

הולי בייגל - שירותי קייטרינג חלבי

לימודי הנדסה - הפקולטה להנדסה כימית

פיקסייל - הדפסת תמונות על חומרים

שטרן ושות’ - משרד רואי חשבון בצפון

תושב חוזר - כל מה שכדאי לך לדעת

תמיכה לעמותות - הקמה, רישום וייעוץ

לוח אירועים

  

סקר מקומי

את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?

  • שחר חסון
  • נדב אבקסיס
  • שלום אסייג

עלייה של כמעט 50 אחוז בתאונות אופנוע בנהריה בקרב צעירים

בחודשים ינואר-אוקטובר השנה נפצעו תשעה רוכבי רכב דו-גלגלי בנהריה, בגילאי 24-15, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד נפצעו רק חמישה
Bookmark and Share
בין השנים 2011-2003 נפצעו 85 צעירים בגילאי 24-15 בתאונות דרכים בנהריה ברכיבה על אופנועים וקטנועים. בשנת 2011 (ינואר-אוקטובר) נפצעו בעיר תשעה צעירים, עלייה של כמעט 50 אחוזים לעומת השנה שקדמה לה. למרבה השמחה, לא נרשמו הרוגים במהלך אותן שנים. כך מסרה עמותת אור ירוק, המתבססת על נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

על פי הנתונים, הערים עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בקרב צעירים שרכבו על כלי רכב דו-גלגלי, בשנת 2011, הן תל אביב (141 נפגעים), ירושלים (72), פתח תקוה (41) וחולון (30). יצוין כי בשנת 2011 נהרגו ברחבי המדינה 12 צעירים בתאונות עם רכב דו-גלגלי, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד נרשמו תשעה הרוגים (עלייה של 30 אחוז).

הנתונים מפרטים את מספר הנוסעים שנפצעו מדי שנה בכל יישוב ברחבי הארץ. בשנת 2003 נפצעו בנהריה 12 צעירים בגילאי 24-15, במהלך רכיבה על אופנוע או קטנוע; בשנת 2004 נפצעו 13 צעירים, ובשנת 2005 נפצעו 12. בשנת 2006 חלה ירידה מבורכת (9 פצועים), וכעבור שנה - עשרה. המספר הנמוך ביותר היה בשנת 2008 (ארבעה פצועים בלבד), אך כעבור שנה זינק המספר ל-11 פצועים. בשנת 2010 נרשמו חמישה פצועים, והשנה - תשעה. יצוין כי בשבוע שעבר נפצע רוכב אופנוע ברחוב לוחמי הגטאות, לאחר שנפגע ע"י רכב פרטי, אם כי תאונה זו לא נרשמה בנתונים הללו, מכיוון שהיתה לאחר חודש אוקטובר.

הסיבה להיפגעות צעירים הרוכבים על אופנועים וקטנועים קשורה בהעדר בשלות, כמו גם בחוסר הניסיון שלהם. בשונה ממכונית, צעירים המקבלים את רישיון החובה אינם מחויבים לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון.  בשונה מנהג כלי רכב רגיל, רוכב כלי רכב דו-גלגלי ממונע אינו מוגן בשלדת פלדה ופח, ואין לו אמצעי מיגון כמו כריות אוויר או חגורות בטיחות.

מהעמותה נמסר כי על כל רוכב מוטלת האחריות האישית לביטחונו, אך על מדינת ישראל מוטלת האחריות לספק לו את הכלים לנהיגה בטוחה. "על המדינה לתגבר את ההסברה לרוכבים ואת המודעות ללבישת בגדים בהירים בלילה והדלקת אורות גם ביום. כמו כן, יש לשפר את תשתיות הכבישים, כדי שיתאימו גם לרוכבי כלי הרכב הדו-גלגלי ויאפשרו אחיזה טובה, בעיקר בעקומות. כמו כן, יש לשפר את אופן ומשך הכשרת הרוכבים בישראל, כדי שתהיה מקיפה ונרחבת", נמסר מהעמותה.

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב, קרא השבוע להעלות את גיל קבלת הרישיון על רכב דו-גלגלי מ-16 ל-17 ולשנות את אופן ההכשרה והתיאוריה, בטענה שמדובר באוכלוסייה בסיכון גבוה, ובמיוחד הצעירים.

עוד בחדשות

מה זה פוליש
מתי כדאי לבצע הובלת דירת 3 חדרים?
10 טיפים לפני שבוחרים ללכת לטיפול זוגי
מה משפיע על הכלכלה שלנו?

תגובות תגובות
X