את מי מהסטנדאפיסיטים הבאים הייתם רוצים לראות בנהריה?
שחר חסון
נדב אבקסיס
שלום אסייג
שיפור משמעותי במחוז הצפון בזכאות לבגרות
דרוג:
חינוך ולימודים |
כתב נהריה ברשת |
2/6/2011
שר החינוך: "מחוז הצפון עשה את השיפור המשמעותי ביותר מבין מחוזות המשרד בזכאות ל'בגרות': עליה של 5.2 אחוזים בשנתיים האחרונות".
"ממצא זה מצביע על כך שלמרות שהמחוז ממוקם בפריפריה גיאוגרפית ולמרות מורכבות אוכלוסייתו, הצליח למתן פערים סוציו-אקונומיים בצורה אפקטיבית והוכיח שהשיפור אפשרי, ועל כך מגיע למחוז הזה יישר-כח!"
כך ציין שר החינוך גדעון סער בישיבת מליאה שהתקיימה זה מקרוב בכנסת ואשר עסקה בנושא ''שיעורי הזכאות לתעודת 'בגרות' בפריפריה בהשוואה למרכז הארץ''
''אני רוצה לשבח את מחוז הצפון ואת העומדת בראשו, ד'ר אורנה שמחון, על כך שהמחוז שבניהולה עשה את השיפור המשמעותי ביותר מבין מחוזות המשרד בכל הקשור לשיעור זכאי ה'בגרות' : 5.2 אחוזים במצטבר בשנתיים האחרונות''. דברי השר, גדעון סער, בעת ביקור חינוכי שערך בסוף השבוע בכפר ירכא שבגליל המערבי .
בהתייחס לדברים, מנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון הביעה שביעות רצון מהעלייה בשיעורי הזכאות ל'בגרות' ברמה המחוזית, כאשר שיעור הניגשים לבגרות מהלומדים בי"ב עומד השנה על 92.4 וכן מהשיפור במדד 'טוהר הבחינות' בכל המגזרים. מנהלת המחוז מציינת בסיפוק רב כי השנה יותר לומדים, יותר ניגשים ויותר זכאים !
דבר המחוז , דויד גורלי מציין כי זו השנה השניה ברציפות שבה חלה עליה מצטברת (מתשס"ח לתש"ע) בכל המדדים:
הלומדים: עליה של 4.8% בשעור הלומדים ומספרם עומד היום על 16,171 תלמידים.
הניגשים לבגרות: עליה של 0.3% בשעור הנגשים לבגרות בכל המגזרים. שעור הניגשים לבגרות השנה עומד על %92.4 מכלל תלמידי י"ב.
הזכאים לבגרות: עליה בשיעור הזכאים לבגרות של 5.2% ברמה המחוזית ועליה בכל המגזרים: במגזר הדרוזי 9.4%+ ; במגזר הערבי 5.7%+ ; במגזר הבדואי 5.5% ; + במגזר היהודי ממלכתי 2.8%+ ובמגזר היהודי ממ"ד 3.1%+ .
ממצאים אלו מלמדים שלמרות שהמחוז ממוקם בפריפריה גיאוגרפית ומאופיין במורכבות אוכלוסייתו, הצליח למתן פערים סוציו-אקונומיים והוכיח שהשיפור אפשרי.
מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, מציינת שמגמת העלייה בכל המגזרים היא פרי מאמץ ממוקד של מנהלי מוסדות חינוך, מפקחים והנהלת המחוז. עליה זו, נובעת מהצבת אתגר המצוינות בראש מעיינינו, מצוינות שתעבור כחוט השני בניהול, בהוראה, בלמידה ובהישגים.