במטרה להימנע ממצבים אלימים בין מטופלים לצוות הרפואי, החליטה הנהלת בית החולים לגליל המערבי להעביר לצוותים סדנאות הסברה בנושא התמודדות עם מצבי לחץ אצל מטופלים * הסדנאות הועברו בליווי שחקני תיאטרון שדימו מטופלים לחוצים וחסרי סבלנות.
בעקבות מקרים אלימים בהם מטופלים ובני משפחותיהם איימו ותקפו צוותים רפואיים, החליטו בהנהלת בית החולים לגליל המערבי, ללמד את הצוותים הרפואיים מה היא הדרך הנכונה ביותר לזהות ולהתמודד עם מצבי לחץ אצל מטופלים.
הקניית הכלים להתמודדות ומניעה של מצבי לחץ, היא באמצעות סדנא בת 6 שעות בה לומד הצוות הרפואי מה היא הדרך הנכונה בה יש לנקוט בהתמודדות מול מטופל נסער.
"הדגש בסדנאות הללו הוא על נתינת שירות אמפתי וסובלני למטופלים בסיטואציות בהן נראה כי העניינים עומדים לצאת מכלל שליטה ולדעת כיצד לנטרל את המצב", מסבירה ד"ר נירית קרקובר, מרצה בסדנא. "אחרי הסדנא, הצוותים הרפואיים משתמשים בכלים שקיבלו להתמודדות היומיומית שלהם עם החולים".
לד"ר קרקובר הצטרפו שני שחקני תיאטרון - אביטל ירון וחיים הדר, אשר גילמו דמויות שונות במצבי לחץ. הסימולציה של טיפול במקרי קיצון דרך משחק ממחישה לצוות הרפואי כיצד עליהם לפעול במציאות.
מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום: "לצערי, תופעת האלימות נגד הצוותים הרפואיים היא כבר מזמן לא דבר נדיר ויש להילחם בה. כדי לתת לצוותים הרפואיים שלנו את הכלים הטובים ביותר להתמודדות, ומתוך רצון לתת את השירות הטוב והיעיל ביותר לקהילה, הזמנו את הסדנא. כולי תקווה שבעזרת שיטת הלימוד החוויתית יצליחו הצוותים הרפואיים להתמודד עם מטופלים נסערים. בהזדמנות זאת ברצוני להודות לקב"ט הארצי מר ראובן קרן על תמיכתו ועידודו של הפרויקט".
© כל הזכויות שמורות ל "Ncity.co.il" |
נבנה על ידי EKDESIGN
![]() |
---|