כרטיס ביקור הוא מצרך חובה לכל איש מקצוע או בעל עסק שרוצה למשוך לקוחות פוטנציאליים. הכרטיס מייצג את העסק ואמור לשדר את הרושם המבוקש מהשפה העיצובית ועד המסר המשתמע ממנו. בעיצוב כרטיס ביקור חשוב לשמור על מספר עקרונות בסיסיים מהקפדה על הפונטים ועד בחירת הטקסט הנכון והאייקונים שישדרגו את הנראות. לפניכם מספר טיפים בדרך ליצירת הכרטיס:
שרטטו את גבולות הגזרה
בשלב הראשון בגיבוש הפורמט חשבו על הגודל של אותו
כרטיס ביקור והאם תרצו כרטיס בגודל סטנדרטי או בגודל בלתי שגרתי ומיוחד שיבלוט מתוך ערמת הכרטיסים. הגודל הממוצע הוא 9
X5 וניתן בהחלט לשדרג לגודל מרשים יותר של 8
X5.5 הדומה לגודל של כרטיס אשראי וניתן לשמור אותו בנוחות בארנק ולשלוף בעת הצורך. כמובן שיש גם סוגים מיוחדים של כרטיסים בהדפסת תלת ממדית או כרטיס שהוא סוג של אוריגמי ומייצר מעין משחק הרכבה נחמד לכל מי שמקבל אותו לבניית מודל מעניין. החליטו מראש על הגודל והתייחסו גם לעלות ההדפסה, כי ככל שהכרטיס גדול יותר או מורכב יותר כך הפקתו תעלה יותר. כמו כן, אלמנטים ייחודיים כמו- קצוות מעוגלים, הטבעות, לכה סלקטיבית ביד ונייר עבה במיוחד או מחומר לא שגרתי (למשל, פשתן) ייקרו את המחיר ומצד שני, ישדרגו את המראה.
שאלה של טיפוגרפיה
פיזור הטקסט על גבי הכרטיס בעל השפעה משמעותית. חשוב לבחור פונטים קריאים וברורים ובגוון שיודגש על גבי הצבע הנבחר לרקע. התייחסו לפיזור הטקסט על גבי הכרטיס – מרווחים בין שורות ומרכוז המלל. החליטו האם להדפיס כרטיס דו כיווני – בצד אחד תהיה כותרת מושכת כמו האם חסרים לכם שירותים לניהול המשרד או איך תגיעו להצלחה עסקית גדולה במיוחד? ובצדו השני של הכרטיס תהיה התשובה יחד עם קריאה לפעולה, הסלוגן של העסק ופרטי ההתקשרות. חשוב לצמצם את המסר לקצר, קליט וקולע ומצד שני, לא לשכוח פרטים חיוניים כמו טלפון, כתובת, מייל, כתובות מקוצרות לפרופיל ברשתות החברתיות. אם יש מידע רב שברצונכם להדפיס על הכרטיס וברצונכם לחסוך בשטח השתמשו בקוד
QR שאנשים יוכלו לסרוק במהירות ולשאוב את המידע הרלבנטי. בכל מקרה, נסו להבליט את המידע החשוב לכם ביותר כמו טלפון, תפקיד בחברה וכדומה.
הקשר בין העסק לכרטיס
חשוב לשמור על קורלציה בין סוג העסק ועולם התוכן של הכרטיס ומיתוגו. אפשר לחשוב מחוץ לקופסה ולבחור למשל, כרטיס הנושא דמות של בעלי חיים לכרטיס של וטרינר או כרטיס בצורת רהיט לעסק של נגר. התייחסו לגוונים המזוהים עם הלוגו ולמה משדר כל צבע – גוונים פסטליים רכים ועדינים, צבעים ססגוניים נועזים, לבן קלאסיקה או שחור בעל נוכחות דרמטית. הקפידו על עיצוב שיעביר את המסר בדרך בה אתם מעוניינים. למשל, מרקם יוקרתי, נייר ממוחזר שמשדר הקפדה על איכות הסביבה וכדומה. בכל מקרה, ברגע שפונים לבית דפוס איכותי אפשר להיות רגועים בכל הנוגע לטיב ההדפסה וההתאמה של התוצר הסופי לעיצוב המקורי.
במו ידיכם או אצל מעצב? זו השאלה!
ההתלבטות המעסיקה רבים היא האם לעצב בעצמם דרך מערכת ידידותית למשתמש שמאפשרת לעצב כרטיסים לפי תבניות, לגרור אלמנטים, לבחור פונט וצבעים וליצור כרטיס קאסטום מידי וליהנות מתהליך היצירה הדיגיטלי מהאפיון ועד שליחת התוצר לדפוס, או לחילופין לפנות מלכתחילה לגרפיקאי מקצועי שיעצב עבורכם כרטיס על פי הבריף ולפי הקונספט המבוקש. הכל תלוי בכם ובתקציב שתרצו להשקיע. מה שבטוח אל תוותרו על כרטיס ביקור שילווה אתכם בפגישות עבודה ובכנסים ויהווה מגנט ללקוחות חדשים!